عارف و انتخابات

تعداد بازديد :  
تاريخ : یک شنبه 14 ارديبهشت 1393برچسب:عارف,روحانی,هاشمی,خمینی,

 روزنامه آرمان امروز منتسب به خانواده هاشمی رفسنجانی با درج تصویر هاشمی، روحانی و سید حسن خمینی از آنها به عنوان بزرگان اصلاح طلبان نام برد.

روزنامه آرمان در این خصوص نوشته است: عارف هم از آن دسته بود كه اگرچه در انتخابات سال۹۲ كانديدا شد اما تا پيش از آن فعاليت سياسي علني از خود بروز نداده بود و پس از انصراف به خاطر احترام به نظر بزرگان بيش از گذشته به فعاليت‌هاي خود رنگ و بوي عملياتي داد.

عارف به خاطر اقبالي كه مردم از سال گذشته نسبت به او پيدا كردند، احساس مسئوليت بيشتري نسبت به جامعه پيدا كرده و به دنبال اين است با سازوكارهايي كه در نظر دارد زمينه پيروزي اصلاح‌طلبان و گروهي از اصولگرايان معتدل را در انتخابات فراهم آورد.

او از ابتداي سال جديد بحث ائتلاف ميان اصلاح‌طلبان و اصولگرايان معتدل و همچنين شوراي رهبري اصلاح‌طلبان را مطرح كرده است و در اين ارتباط ديدارهايي نيز با برخي از چهره‌هاي شاخص از جمله آيت‌ا... واعظ طبسي توليت آستان قدس رضوي داشته كه به گفته حسن رسولي، در اين ديدار صميمانه آيت‌ا... واعظ طبسي با تاييد مشي ميانه‌روي دكتر عارف، وي را ترغيب كرده كه با توجه به نقشي كه در عرصه سياسي كشور دارد، تلاش كند تا نيروهاي معتقد هر دو جريان اصلاح‌طلب و اصولگرا كه به مباني نظام اعتقاد و اصول قانون اساسي را قبول‌دارند، براي اعتلاي كشور تلاش كنند. شايد براي جمع‌بندي و تعيين سازوكارهاي اين مساله بوده كه در همين يك ماه و نيم گذشته از آغاز سال جديد به ديدار حسن روحاني در پاستور، آيت‌ا... هاشمي‌رفسنجاني در مجمع تشخيص مصلحت نظام و سيدحسن خميني در جماران رفته است.

هرچند تاكنون اخبار رسمي از جزييات اين ديدارها منتشر نشده است اما اخبار رسيده حكايت از آن دارد كه در اين جلسات طرفين در رابطه با تشكيل شوراي رهبري اصلاح‌طلبان سخن گفته و تشكيل آن را مورد تاكيد قرار داده‌اند اما سازوكار آن تاكنون نهايي نشده است. به هر حال اصلاح‌طلبان پس از وقفه‌اي ۸ساله بار ديگر فضا را مهيا مي‌بينند تا با وحدت و ائتلافي دوباره كرسي‌هاي قدرت را براي خدمت به جامعه كه شايد در زمان فعاليت دولت‌هاي نهم و دهم آسيب‌پذير شده بودند براي خود كنند و بسيار خوب مي‌دانند كه تحقق اين هدف جز با هم‌انديشي و مشورت با بزرگاني نظير آيت‌ا... هاشمي‌رفسنجاني، سيدحسن خميني، سيدمحمد خاتمي و حسن روحانی امكان‌پذير نيست.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






برچسب‌ها:
ارسال توسط سید جمال الدین اسد آبادی